شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۳۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در دومین سال از اجرای طرح ملی جهش تولید در دیمزارهای این استان، با اقدامات و برنامه ریزی های منسجم بیش از 4 برابر سطح ابلاغی به استان، اقدام به کاشت گیاهان دارویی شد. 

به گزارش پیام خبر، مهدی صادقی بیان کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزارهای استان فارس پنج هزار هکتار بود که در این راستا سطحی بالغ بر 22 هزار هکتار به کشت این نوع گیاهان اختصاص داده شد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: با رعایت تناوب کشت که یکی از اصول مهم در اجرای این طرح است، 19 گونه گیاه دارویی با توجه به اقلیم هر منطقه در شهرستان های مختلف استان فارس کشت شده که گونه های خاکشیر، آنغوزه، گل محمدی، قدومه، شیرین بیان، زیره و زعفران به ترتیب از بیشترین سطح برخوردار هستند. 
صادقی با بیان اینکه سه پایگاه نوآوری با هدف آشنایی بیشتر کشاورزان با انواع ارقام دیم، اصلاح الگوی کشت، تغذیه در دیمزارها و کشاورزی حفاظتی در شهرستان های آباده، سپیدان و ممسنی راه اندازی شده است، گفت: علاوه بر گیاهان زراعی، گونه های دارویی از جمله کتان، خاکشیر، سیاه دانه و قدومه نیز کشت شده که به عنوان سایت های آموزشی برای بهره برداران در 18 شهرستان مجری طرح جهش تولید در دیمزارهای استان فارس مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

کد خبر 227720

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید